Thursday 14 July 2016

4 TIP DAN PANDUAN MEMBELI GAME YANG MEMUASKAN HATI ANDA

Assalamualaikum dan apa khabar semua? Aku harap korang semua sihat-sihat selalu. Bila korang sihat barulah bersemangat nak baca blog aku ni kan? Hahaha.

Ok, untuk hari ini aku nak share dengan korang beberapa tip ataupun panduan untuk beli video game untuk konsol korang. Panduan ni kira pentinglah juga untuk elakkan korang terbeli game yang boleh buat korang menyesal.

Jom kita sama-sama ketahui panduan untuk beli game pilihan korang.

1. TENGOK SCORE GAME YANG NAK DIBELI

Sumber gambar: gamespot.com

Aku biasanya sebelum nak beli game, aku akan tengok berapa score game tu kat internet. Laman web yang biasa aku jadikan rujukan ialah Gamespot.com. Kat situ korang boleh tengok berapa score ataupun rating yang diperolehi oleh game yang kau nak beli tu. Selain itu, kau jugak boleh baca reviu game tersebut. Dari situ, bolehlah korang buat keputusan nak beli game tu atau tak.

2. TENTUKAN GENRE PILIHAN

Sumber gambar: drprem.com

Pastikan juga kau pilih video game mengikut genre yang kau suka. Dengan memilih game mengikut genre pilihan korang, aku pasti korang akan seronok main game tu sampai tahap susah nak berhenti. Hahaha. Tengoklah kau minat genre apa, lumba kereta ke, bola ke, menembak ke dan lain-lain lagi.

3. TANYA KAWAN-KAWAN

Sumber gambar: confidentman.net

Korang juga boleh buat keputusan nak beli sesuatu game tu dengan bertanya kepada kawan-kawan. Zaman sekarang ni lagi senang dan mudah nak tanya. Contohnya macam dalam FB, korang boleh join group PS4 dan kat situ korang boleh tanyakan pendapat kan group members dalam tu. Dalam tu banyak otai, so diorang punya pendapat boleh bantu korang buat keputusan yang tepat.

4. ORIGINAL ATAU PIRATE?

Sumber gambar: indianvideogamer.com

Kalau korang nak yang terbaik, belilah yang original ye. Kata gamer sejati, gamer sejati mana beli yang pirate weh. Aku pernah beli game pirate, tak sampai habis level pun game tu. Bengang gila aku masa tu. Tapi yelah, nak buat macam mana, salah sendiri. Lepas tu aku taubat dah nak beli game pirate. Jadi, memang eloklah kau beli yang original ni. Lagipun, lepas habis main, kau boleh jual semula game tu pada harga yang berpatutan. Game ori ni ada value kau tau.

Haa, inilah dia 4 tip yang selalu aku guna sebelum aku putuskan nak beli mana-mana VIDEO GAME. Bila aku gunakan panduan ni, insyaAllah aku dapat pilih dan main game tu dengan penuh rasa seronok dan puas. Kalau ada kawan-kawan korang yang tengah kusut tak tau nak beli game apa, share lah tip ni kat diorang, maybe membantu diorang nanti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...