Monday 11 July 2016

10 PEMAIN VIDEO GAME PROFESIONAL DENGAN BAYARAN TERTINGGI DI DUNIA (KAYA GILA BEB!)

Ya, semalam aku dah termiss post artikel untuk blog aku ni. Semalam agak kelam kabut sebab aku bangun lewat. Hari ni aku bangun awal sebab tengok bola Portugal lawan Perancis, untuk final EURO 2016. Tapi sayang, Ronaldo keluar awal lak sebab cedera.

Ok, untuk artikel kali ni aku nak kongsikan dengan kau tentang pemain-pemain video game profesional yang dah buat duit banyak gila. Diorang ni dah buktikan bahawa dengan bermain video game sahaja diorang mampu buat duit dan jadikan karier.

Jom kita tengok senarai 10 pemain video game profesional yang menerima bayaran tertinggi di dunia.

Sumber gambar: dotablast.com

1. PETER DAGER - 2.164 JUTA USD

Berasal dari Amerika Syarikat dan baru berusia 24 tahun. Sudah menyertai 51 pertandingan video game dan sudah menjuarai 19 kali daripada jumlah pertandingan yang disertai.

Sumber gambar: dotablast.com

2. SAAHIL ARORA - 2.157 JUTA USD

Berusia 26 tahun dan sama seperti Peter Dager, beliau berasal dari Amerika Syarikat. Sudah menyertai 48 pertandingan dan menjadi juara sebanyak 17 kali. Semua duit yang dimenanginya hasil daripada bermain game DOTA.

Sumber gambar: dvdgameonline.com

3. CLINTON LOOMIS - 1.929 JUTA USD

Beliau berasal dari Amerika Syarikat dan kini berusia 28 tahun. Telah menyertai 53 pertandingan dan menjadi juara sebanyak 19 kali. Game yang beliau main ialah DOTA dan juga Defense of The Ancients.

Sumber gambar: dotablast.com

4. KURTIS LING - 1.883 JUTA USD

Berasal dari Kanada dan kini berusia 23 tahun. Telah menyertai 50 pertandingan dan berjaya menjadi juara sebanyak 11 kali. Semua duit kemenangan diperolehi daripada bermain game DOTA.

Sumber gambar: dotablast.com

5. SUMAIL HASSAN - 1.834 JUTA USD

Rasanya, dia ni paling muda kot. Baru berusia 17 tahun dan sudah memasuki 17 pertandingan dan pernah bergelar sebagai juara. Baru 2 tahun sahaja berkecimpung dalam bidang ini dan bermain game DOTA.

Sumber gambar: dotablast.com

6. ZHANG NING - 1.662 JUTA USD

Berasal dari China dan main dua game iaitu DOTA dan juga Defense of The Ancients. Sudah menyertai 44 pertandingan dan menjadi juara sebanyak 14 kali. 

Sumber gambar: esportsbusinessdevelopment.com

7. CHEN ZHIHAO - 1.583 JUTA USD

Berusia 25 tahun dan sudah berkecimpung dalam bidang ini selama 7 tahun. Sudah menyertai 51 pertandingan dan menjadi juara sebanyak 15 kali. Bermain dua game iaitu DOTA dan Defense of The Ancients.

Sumber gambar: dotablast.com

8. CLEMENT IVANO - 1.284 JUTA USD

Gamer ini berasal dari Estonia dan berusia 25 tahun. Sudah menyertai 68 pertandingan dan menjadi juara 36 kali - satu pencapaian yang mengagumkan. Bermain DOTA dan juga Defends of The Ancients.

Sumber gambar: 2p.com

9. JIAO WANG - 1.217 JUTA USD

Berasal dari China dan sudah berada dalam bidang ini selama 6 tahun. Sudah bergelar juara sebanyak 15 kali daripada 43 pertandingan yang disertai.

Sumber gambar: esports.vn

10. ZHANG PAN - 1.214 JUTA USD

Sudah menghasilkan jutaan dolar sejak menyertai bidang ini 6 tahun yang lalu. Daripada 41 pertandingan yang disertai, beliau sudah bergelar juara sebanyak 9 kali. Bermain DOTA dan juga Defends of The Ancients.

Itulah dia, maka lengkaplah sudah senarai nama professional gamers yang telah berjaya menghasilkan jutaan dolar USD (bukan ringgit tau!) sepanjang mereka bermain game. Ha, terbuktikan main game pun boleh buat duit, betul tak? Tapi ingat satu benda ni, mereka ni main secara serius kerana ia adalah kerjaya mereka. 

Kalau kau main nak seronok-seronok, susah juga kau nak buat duit. Segala kejayaan yang mereka kecapi ni adalah hasil usaha yang sangat kuat dan bukan boleh dicapai dengan mudah. Jadi, kalau kau nak jadi macam diorang ni, mainlah VIDEO GAME secara serius dan cubalah tetapkan matlamat kau untuk capai apa dalam dunia gaming ni. Macam biasa, kalau kau rasa bermanfaat, share lah artikel aku ni ye.

Info ini diperolehi daripada: www.gameskinny.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...